Saturday 10 April 2021

BICARA DENGAN SANG LAUT

Aku disini.

Berbicara dengan sang laut.


Kau gila!..


Biar apa tohmah mu.

Bagi ku laut itu mendamaikan,.

Laut itu menenangkan.

Aku bermonolog disini.

Kerana aku pasti Dia sangat dekat denganku,

Dan laut itu perantara Nya.


Disini tempat aku bercerita..

Pada sang laut yang begitu indah dan damai.

Bunyinya gila, tapi ia sangat membahagiakan.


Laut membisikkan padaku dengan deru ombaknya..

Seribu satu rahsia kehidupan.

Laut mengajar aku erti sebuah kesetiaan dan ketabahan. 

Laut yang setia menunggu kehadiran ombak,

Biarpun ombak datang dan pergi berkali kali.

Laut yang tabah walau berkali kali dadanya robek di humban gelora sang badai.


Begitulah kehidupan.

Penuh onak dan duri yang perlu dilalui.

Apa pun yang melanda, tetaplah bertahan 

Selagi nyawa masih menumpang pada sekujur jasad.


Lots Of Love

Mim Yusof


#latahzanyaqolbi


No comments:

Post a Comment